//Městské divadlo Brno představuje tituly pro sezónu 2024/2025

Městské divadlo Brno představuje tituly pro sezónu 2024/2025

Městské divadlo Brno odhalilo tituly pro příští sezónu. 

“V divadelní sezóně 2024/2025 pro vás připravíme celkem 9 inscenací. Pět z nich bude uvedeno na Činoherní scéně, čtyři pak na Hudební scéně. Jedna z nich bude premiérou českou a hned 3 (!) uvedeme ve světové premiéře. Devět nových nádherných inscenací – devět kouzelných večerů s vašimi umělci ve vašem divadle! Domníváme se, že vás čeká další nádherná sezóna nabitá skvělými inscenacemi, na které nelze jinak než se těšit. Společně se všemi kolegy z našeho divadla věříme, že společně s vámi prožijeme kouzelné večery plné výborného divadla v nové divadelní sezóně 2024/2025,” uvedl Stanislav Moša, ředitel MdB.

Robert Harling

OCELOVÉ MAGNOLIE

komedie o vážných věcech

V kadeřnickém salónu Truvy Jonesové ve fiktivním malém městě v Louisianě se pravidelně setkává pětice žen. Jak to často v podobných podnicích bývá, ženy se nescházejí pouze za účelem pečovat o svůj vzhled, ale především jde o jejich duše. Ty jsou křehké a zranitelné jako krásný květ magnolie, a přitom silné jako z ocele, aby unesly tíhu všeho, co jim osud někdy nadělí. Postupně se tak rozvíjejí příběhy nové kadeřnice Annelle, jejíž milý byl ve vězení, vdovy po starostovi Clairee, matky M’Lynn a její nemocné dcery Shelby a nejstarší, zatrpklé Ouiser, jejíž humor a nadhled působí na všechny jako vše očišťující lék.

Americký dramatik a režisér Robert Harling se narodil v roce 1951 právě v Louisianě a v roce 1985 napsal povídku, ve které zachytil smutnou rodinnou tragédii, kdy mu kvůli cukrovce zemřela mladší sestra. Blízké setkání s tímto tématem, jež v dramatu zachycuje příběh mladé Shelby, která se rozhodne otěhotnět navzdory doporučení lékařů, je jistě příčinou, proč autor dokázal bolestný příběh zachytit věrně a autenticky. Z povídky vznikla divadelní hra, jež byla od své premiéry v roce 1987 přeložena do 17 jazyků a hrána po celém světě. V roce 1989 Harling napsal i filmový scénář a v dodnes oblíbeném snímku poprvé zazářila Julia Roberts, role Shelby jí vynesla nominaci na Oscara a Zlatý glóbus za ni dokonce získala.

S lehkostí a potřebným humorem vyprávěný melancholický a podmanivý příběh o potřebě blízkosti, pochopení a přátelství bude radostným setkáním jak pro diváky, tak pro dámský herecký soubor. Režie se navíc ujme žena, hostující režisérka Katja Pegan, ředitelka slovinského Divadla Koper.

Režie: Katja Pegan

Premiéry: 7. a 8. září 2024 na Činoherní scéně

 

Benj Pasek, Justin Paul, Steven Levenson

DRAHÝ EVANE HANSENE

nejúspěšnější muzikál současnosti, česká premiéra

Sedmnáctiletý Evan Hansen je úplně normální americký středoškolák, avšak ve svém životě to rozhodně nemá lehké. Žije sám s přepracovanou matkou, ve škole je šikanován a trpí sociální úzkostí a depresemi. Navíc si ještě nedávno zlomil ruku. Od svého terapeuta dostane za úkol sám sobě psát dopisy, ve kterých bude popisovat, co bude na každém dni dobré. Evan tedy ve školní knihovně napíše dopis, který začíná slovy „Drahý Evane Hansene“, v němž přemýšlí, jak by mohl mluvit se svou milovanou Zoe a jestli by si někdo ve škole všiml, kdyby zmizel. Nešťastnou náhodou však dopis najde drsňák Connor Murphy, bratr Zoe. O několik dní později je Evan zavolán do ředitelny, kde mu Connorovi rodiče oznámí, že jejich syn zemřel vlastní rukou. V Connorově kapse našli jeho dopis a mylně se domnívají, že ho napsal Connor, což podle nich svědčí o blízkém přátelství mezi ním a Evanem. Protože se z celé této situace Evan cítí trapně, začne Connorovým rodičům vyprávět, co chtějí slyšet, a předstírá, že byli tajně nejlepší přátelé. Navíc začne spolu se svým kamarádem Jaredem vyrábět falešné, zpětně datované e-mailové konverzace mezi Connorem a jím, a tak se čím dále tím více zaplétá do kolotoče lží, různě napínavých i komických situací…

Komorní muzikál Drahý Evane Hansene měl svou premiéru na Broadwayi v divadle Music Box Theatre v prosinci 2016. Dílo s hudbou a písňovými texty Benje Paseka a Justina Paula a libretem Stevena Levensona se záhy stalo takřka kultovním, diváci i kritika jej přijali s obrovským nadšením, inscenace byla nominována na devět Cen Tony a získala šest sošek. Stejně tak si odnesla i Cenu Grammy, Cenu Laurence Oliviera a mnoho dalších. A jistě to nezapříčinily jen skvělé a chytře prokomponované písně, ale také témata, která muzikál vypráví. Zábavnou i dojemnou formou varuje před nebezpečím utonutí v bezbřehých vodách sociálních sítí, v nichž se lehce proměňuje lež v pravdu. Pokládá otázky, jestli milosrdná lež může být brána na milost a jestli o svých blízkých opravdu víme tolik, kolik si myslíme. Derek Mong ve své recenzi muzikálu pro Arena Stage napsal, že „ačkoli jsou témata smutku a osamělosti vážná, muzikál je všechno, jen ne pochmurný.“

Režie: Stanislav Moša

České premiéry: 21. a 22. září 2024 na Činoherní scéně

 

John Dempsey, Dana P. Rowe

ČARODĚJKY Z EASTWICKU

návrat oblíbené magické muzikálové komedie

Na začátku října uběhne 20 let od otevření Hudební scény. Názory mnohých škarohlídů, kteří v roce 2004 tvrdili, že Městské divadlo Brno po pár sezónách bude vlastnit nevyužitou zbytečnou budovu, se z dnešního pohledu zdají být již pouhými úsměvnými vzpomínkami. Brněnská muzikálová scéna se již natrvalo zapsala do (nejen) české divadelní mapy a na seznam premiér zde uvedených každý rok přibývají nové inscenace, ať už se jedná o premiéry původních titulů, nebo uvádění klasických muzikálů. V souvislosti s oslavami tohoto výročí jsme se rozhodli vrátit k muzikálu, na který mnozí diváci dodnes vzpomínají. Díky téměř 150 reprízám, které se odehrály od premiéry v roce 2007, si pod názvem Čarodějky z Eastwicku spousta lidí vybaví spíše než původní knihu nebo film právě tuto inscenaci, která Petru Štěpánovi přinesla prestižní Cenu Thálie za ztvárnění démonického Darryla van Horna.

Adaptace románu Johna Updika Čarodějky z Eastwicku se nejprve stala filmovým hitem, v němž tři zoufalé ženy v podání Cher, Michelle Pfeiffer a Susan Sarandon prožívají své znuděné dny v malém městě, a tak se rozhodnou přičarovat si zábavného, inteligentního, pozorného a šarmantního muže, kterého hrál Jack Nicholson. Pro české muzikálové publikum ovšem americké filmové hvězdy v představách o tom, jak obyvatelé Eastwicku vypadají, vystřídali herci našeho divadla, vedle zmiňovaného Petra Štěpána se v hlavní roli blýskli i Petr Gazdík a nezapomenutelný Martin Havelka. V ženské trojici se vystřídala celá řada hereček, z nichž jsou mnohé dodnes členkami našeho souboru.

„Strhující, oslnivé, zářící profesionalitou, sexy!“ Tak označovala divadelní kritika brněnské Čarodějky už během prvního uvedení a není důvod předpokládat, že tomu bude podruhé jinak. Autorská dvojice John Dempsey (libreto a zpěvní texty) a Dana P. Rowe (hudba) napsala úspěšnou jevištní podobu díla, které mělo světovou premiéru v roce 2000 v londýnském divadle Drury Lane a vycházelo z nejlepších tradic klasického broadwayského muzikálu, což se potvrdilo i na tuzemském jevišti.

Pojďme se tedy společně vrátit do maloměstského Eastwicku, kde se odehrávají skutečná kouzla, abychom si v novém uvedení, ve kterém se ovšem objeví i známé tváře z původního obsazení, znovu připomněli, co všechno magické jeviště Hudební scény s početným orchestrem a dokonale vybaveným souborem dokáže.

Režie: Stanislav Moša

Premiéry: 5. a 6. října 2024 na Hudební scéně

 

Karel Poláček, Jan Šotkovský, Mikoláš Tyc

BYLO NÁS PĚT

idylická komedie o kouzlu dětství

„Naši si myslí, že až budu velký, že budu sedět na kanceláři v teple, lidi budou přede mnou smekat, ale já budu olizovat kolky. A budu si posílat pro párek. To se mi nechce líbit. Nejraději bych sloužil u Bejvalů za pacholka, neboť bych nosil koženou zástěru a v uchu bych měl mosaznou náušnici proti uhranutí…“ Poznáváte? Jistě, tenhle malý mudrlant je kupecký synek Petr Bajza, hrdina poslední a nejslavnější prózy Karla Poláčka. A stačí k němu přidat další „hochy, co spolu chodíme“ – Antonína Bejvala, Édu Kemlinka, Čeňka Jirsáka a Zilvara z chudobince – a už je jich pět. A jsou připraveni zažívat rvačky s kluky ze sousedních vesnic, tajnou návštěvu místního biografu i snový výlet do daleké Indie…

Idylický obrázek z klukovského života vytvořil Karel Poláček v nelehkých osobních chvílích za druhé světové války. Vrátil se v něm do časů přelomu 19. a 20. století do maloměsta podobného jeho rodnému Rychnovu nad Kněžnou a prokázal v této knize znovu svůj neodolatelný cit pro jazykový vtip. Jeho malý vypravěč Bajza komentuje svět kolem sebe a humorné epizodky svého okolí s rozkošnou přemoudřelostí a neotřesitelnou dětskou logikou. Bylo nás pět tak nabízí okouzlující návrat k harmonii bezstarostného dětství, kdy se svět jeví ještě jako přehledný a správně uspořádaný a všechny problémy jako drobné a snadno řešitelné.

Tento půvabný kaleidoskop situací, které se opakují z generace na generaci a které všichni známe z vlastního dětství, nastuduje pro naše divadlo jeho stálý host – režisér Mikoláš Tyc.

Režie: Mikoláš Tyc

Premiéry: 7. a 31. prosince 2024 na Činoherní scéně

 

Zdenek Merta, Stanislav Moša

POHÁDKA O ŽIVÉ VODĚ

pohádkový muzikál, světová premiéra

Král David měl tři syny. Jiřího, Jakuba a nejmladšího Jana. Když král onemocněl, vzpomněla si královna Anežka na jeden dávný zvláštní sen o existenci zázračné živé vody. K ní se nyní upínají naděje a myšlenky celého království a na mladých kralevicích tedy je, aby se postupně vydali do světa a pokusili se živou vodu získat a život umírajícího krále zachránit. A jak už tomu v dobrých pohádkách bývá, cesta za šťastným koncem je spletitá, plná dobrodružství a nástrah a chybět nemůžou ani tři zakleté princezny.

Domácí autorská dvojice Stanislav Moša a Zdenek Merta se v sezóně 20. výročí Hudební scény vrací na jeviště s novým projektem, kterým je tentokrát příběh vycházející z té nejlepší české pohádkové tradice. Kouzelné dobrodružství ve světě, kde dobrému princi pomáhají mravenci, medvěd a orel, kde tři začarované princezny díky své čistotě pomohou odhalit faleš a kde nejvyšší hodnotou je dobré a láskyplné slovo, slibuje být magickou podívanou pro celou rodinu.

Významný český hudební skladatel, klavírista, ale také moderátor Zdenek Merta se již podeváté pracovně sešel s v tomto případě libretistou Stanislavem Mošou, aby pokračovali ve své mnohaleté spolupráci, kterou odstartovalo společné uvedení muzikálové féerie Sny svatojánských nocí v roce 1991. Jejich zatím poslední společné dílo Pohádka o živé vodě bude dalším potvrzením, že Hudební scéna Městského divadla Brno pokračuje v uvádění původních titulů napsaných přímo pro ni, jak bylo od počátku její existence avizováno.

Režie: Stanislav Moša

Světová premiéra: 25. ledna 2025 na Hudební scéně

 

Pavel Tomeš, Miroslav Ondra, Stanislav Slovák, Jan Šotkovský

AŽ NA TEN KONEC DOBRÝ

dramatizace humorného románu o smrti, světová premiéra

Jedenáctiletá Luna je hodně svérázná školačka s poněkud morbidními zálibami. Má už jen dědu, astronoma v důchodu, který se o ni po smrti rodičů stará. A ten má zase poněkud cynický pohled na svět i smysl pro humor. Zatímco si to tady dost netypický důchodce hodlá ještě pořádně užít, Luna se snaží spíš zajistit, aby jí její hvězdný děda co nejdéle „vydržel“. Ale ještě je tu poněkud vyhořelá redaktorka Konečná, která má v místním regionálním plátku na starost psaní černé kroniky, a taky její povedená kámoška Klára. Když se osudy hrdinů propletou, výsledkem je nejen sled půvabných nedorozumění plných černého humoru, ale i pořádné „háelpéčko“. Což v novinářském žargonu neznamená nic jiného než Hluboký Lidský Příběh.

Tři velmi různé postavy, tři generace a tři pohledy na smrt. Co je smrt pro holku, které vzala oba rodiče? Co pro dědu, kterému dýchá na záda? A co pro ženu, která o ní každý den musí psát? A může mít smrt pěkný zadek?

Brněnský rodák Pavel Tomeš je autorem několika knih, sbírek fejetonů a také povídek. Jeho debutový román Až na ten konec dobrý získal Cenu čtenářů Magnesia Litera 2022, stal se bestsellerem a dočkal se i úspěšného zpracování v Českém rozhlase. Přestože se nikde v románu neobjevuje jméno místa, kde se odehrává, všichni Brňané a milovníci Brna v něm neomylně poznají svoje město. Světová premiéra dramatizace humoristického románu Pavla Tomeše se odehraje na jevišti Činoherní scény Městského divadla Brno v režii Stanislava Slováka.

Režie: Stanislav Slovák

Světové premiéry: 1. a 2. února 2025 na Činoherní scéně

 

Daniel Kyzlink, Luděk Kašparovský

WINTON

muzikál o záchraně 669 životů, světová premiéra

„Všechno, co není vysloveně nemožné, se dá uskutečnit, jestliže se na to člověk plně zaměří a je rozhodnutý to udělat.“(Nicholas Winton)

Nicholas Winton byl v roce 1938 mladý, ani ne třicetiletý úspěšný muž pracující ve finančnictví a žijící život adekvátní svému věku. V prosinci téhož roku se Nicholas chystal na dovolenou do Švýcarských Alp, ale jeho přítel Martin Blake, člen Britského výboru pro uprchlíky z Československa, ho požádal, aby se místo lyžování přijel podívat do Prahy.

Návštěva uprchlického tábora, kde byli lidé z obsazeného pohraničí, ho doslova šokovala. Uvědomil si, že uprchlíci, většinou židovského původu, jsou v přímém ohrožení života a rozhodl se konat. Protože německé úřady odmítaly pustit celé rodiny, založil dětskou sekci Britského výboru s cílem zachránit alespoň děti. Za pomoci své matky a několika spolupracovníků shromažďoval potřebné dokumenty od rodičů, kteří měli zájem poslat své dítě do Anglie, a vyřizoval u německých okupačních úřadů povolení k vycestování. To vše pod neustálým dohledem gestapa.

První Kindertransport (dětský transport) z Prahy byl vypraven 14. března 1939 s pouhými dvaceti dětmi. Poslední úspěšný dětský transport byl vypraven 2. srpna 1939 a celkový počet zachráněných dětí tak dosáhl čísla 669. Úplně poslední vlak s 250 dětmi byl vypraven 1. září 1939, ale byl zastaven a poslán zpět, protože ve stejný den vypukla druhá světová válka.

Na světě je dnes přes 6 000 lidí, kteří za svůj život vděčí Nicholasi Wintonovi. Nicholas Winton svůj čin nepovažoval za nic výjimečného a nikdy o něm sám nemluvil. Jen náhoda v roce 1988 způsobila, že se o transportech ohrožených dětí z Prahy do Londýna dozvěděla jeho žena Greta tím, že nalezla seznamy dětí a příslušné dokumenty na půdě v domě, kde Wintonovi bydleli. Předala vše historičce Elizabeth Maxwellové a díky ní se o tom dozvěděl celý svět.

Muzikál na motivy neuvěřitelného příběhu lidskosti, odvahy, skromnosti i lásky z pera Daniela Kyzlinka a Luďka Kašparovského, který vznikl přímo pro soubor MdB, uvedeme ve světové premiéře pod režijní taktovkou Petra Gazdíka na jevišti Hudební scény našeho divadla.

Režie: Petr Gazdík

Světová premiéra: 8. března 2025 na Hudební scéně

 

Florian Zeller

OTEC

tragická fraška

Francouzský dramatik, spisovatel, režisér a scenárista Florian Zeller patří ve svých téměř pětačtyřiceti letech mezi nejhranější divadelní autory a podle The Guardian je dokonce „nejzajímavějším dramatikem naší doby“. Jeho hry jsou překládány do mnoha jazyků a hrány po celém světě, v roce 2020 dokonce debutoval i jako filmový režisér právě snímkem Otec, kterým na filmové plátno uvedl svou hru, již se nyní chystá uvést i naše divadlo. Film s Anthony Hopkinsem a Olivií Colman získal řadu ocenění včetně Oscara za nejlepší adaptovaný scénář a nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli. Hra byla na jevišti poprvé uvedena v Paříži v roce 2012 a získala nejprestižnější francouzskou divadelní trofej Molièrovu cenu.

Příběh penzisty Andrého je vyprávěn tak, že se divák může vcítit do fyzického a psychického stavu člověka, který postupně vinou nemoci ztrácí kontrolu nad sebou samým, především nad svou pamětí. Dojemný realistický příběh ukazuje obraz jedné rodiny, která se bez zbytečného sentimentu, místy až s černým humorem musí vypořádat s nastupující Alzheimerovou chorobou hlavního hrdiny. André postupně ztrácí přehled nejen o svých blízkých, ale i sám o sobě, přestává rozeznávat, co je současnost, co minulost…

Tragikomická hra o tématu, které se dřív nebo později může týkat každého z nás, slibuje být hlubokým emotivním zážitkem.

Režie: Petr Gazdík

Premiéra: 19. dubna 2025 na Činoherní scéně

 

Petr Šabach, Ivan Hlas, Petr Jarchovský, Jan Hřebejk

ŠAKALÍ LÉTA

legendární český muzikál

„Zavřete oči, většina z vás tak líp vidí…” Proslulá filmová muzikálová komedie režiséra Jana Hřebejka a scenáristy Petra Jarchovského z roku 1993, vzniklá na motivy stejnojmenné povídky Petra Šabacha, nepodává realistický obraz českých 50. let. Spíše staví s přiznanou nadsázkou pomník „na počest hrdinům, co kdysi zbláznili lidi“, jak se zpívá v její závěrečné písni. Pokouší se ztělesnit sen o svobodě a nezávislosti, jehož potřebu má každá generace.

Šakalí léta jsou situována do pražských Dejvic konce 50. let žijících poklidně svým „maloměstským“ způsobem ve stínu rudé hvězdy na špici hotelu International. Do světa rodičů, žijících všedními starostmi raného socialismu, a jejich ratolestí, jejichž tušení „světa venku“ předurčuje exotický obsah popelnic zmíněného hotelu, vtrhne jednoho dne mladík Bejby. Nevinný prachuligán svým výstředním oblečením a vášní pro „neznámé“ rokenrolové rytmy způsobí pozdvižení; mládež je nadšena a rodiče si zoufají. Bejbyho zjevení, umocněné v příběhu rokenrolovými, dnes již zlidovělými šlágry Ivana Hlase (jako jsou Jednou mi fotr povídá, Na kolena nebo Rock’n’roll pro Beethovena), tak pro generaci kluků znamená klíčový obrat v jejich životě.

Oblíbený příběh snění o jiném, lepším světě mimo limity zoufale šedé reality se na jevišti Hudební scény objeví v naší původní inscenační i hudební úpravě. Jeho režisérem bude Stanislav Slovák.

Režie: Stanislav Slovák

Premiéra: 3. května 2025 na Hudební scéně

 

Všechny tyto nové tituly MdB jsou součástí Sezónního předplatného 2024/2025. Stávající předplatitelé si mohou abonmá obnovovat již nyní, noví zájemci mohou abonmá zakoupit od 17. dubna 2024, a to buď osobně v komerčním oddělení divadla, Lidická 1863/16, 602 00 Brno, tel.: +420 533 316 352, e-mail: komercni@mdb.cz, každý všední den od 8.30 do 11.30 a od 12.00 do 16.00 hodin, či online na www.mdb.cz.

Cena Sezónního předplatného činí 4 500 Kč; pro důchodce, studenty a držitele průkazů ZTP a ZTP/P: 3 960 Kč.

 

PŘEDPLATNÉ PRO PĚKNÉ PODVEČERY

 

Společně s prodejem Sezónního předplatného bude zahájen i prodej Předplatného pro pěkné podvečery. V rámci tohoto typu předplatného vás čekají dva činoherní a dva muzikálové tituly, jež patří v MdB k těm nejžádanějším. Pro divadelní sezónu 2024/2025 jsou pro vás vybrány tyto výjimečné inscenace:

 

Andrew Lippa, Marshall Brickman, Rick Elice

THE ADDAMS FAMILY                                                                              HUDEBNÍ SCÉNA

hororová muzikálová komedie

Tajemný ponurý dům v ústraní kdesi za městem blízko hřbitova. Tady žije poněkud svérázná rodina Addamsů, jejíž členové si libují ve strašidelném, až morbidním humoru. Jejich nejoblíbenější barva je černá a za nejkrásnější věc na celém životě považují smrt. Každodenní hrůzostrašná rutina Addamsovy rodiny se však razantně změní, když si mladá Wednesday přivede svého nového přítele Lucase. Ba co víc? Na návštěvu do této démonické domácnosti mají zavítat i Lucasovi rodiče a zamilovaná Wednesday, která je jako vyměněná, požaduje po svých příbuzných, aby se chovali normálně. Při společné večeři, kde dochází ke spoustě trapných výstupů, nakonec Wednesday, aby uklidnila situaci, oznámí, že se budou s Lucasem brát, což se všemi teprve pořádně zamává.

Těšte se na velmi vtipnou, ironickou a lehce hororovou podívanou pro celou rodinu s notnou dávkou nadsázky a skvělými melodiemi.

Režie: Stanislav Slovák

Hrají: Jiří Daniel nebo Alan Novotný nebo Adam Kaňák, Svetlana Janotová nebo Tereza Navrátilová nebo Andrea Zelová, Esther Mertová nebo Klára Ondrůšková, Tomáš Sagher nebo Oldřich Smysl, Marta Matějová nebo Evelína Studénková a další.

 

Alan Jay Lerner, Frederick Loewe                                       

MY FAIR LADY (ZE ZELŇÁKU)                                                               HUDEBNÍ SCÉNA

hudební komedie podle hry G. B. Shawa Pygmalion

Je všeobecně známý fakt, že „dokonalý muzikál“ My Fair Lady, jak je dílo zhusta označováno, vznikl na základě divadelní hry Pygmalion George Bernarda Shawa. Původní komedie s ironickým podtitulem „romantická hra o pěti dějstvích“ byla napsána roku 1912 a o dva roky později inscenována v Londýně, kde se její děj odehrává. Hra zde způsobila rozruch na jevišti doposud neslýchaným zaklením „bloody arse“ (v českém překladu Oty Ornesta „shnilá prdel“). V brněnské verzi, která vstoupila do dějin českého divadla s přívlastkem ze Zelňáku v roce 1999, zaznělo nezapomenutelné zvolání: „Hébni tó svó shniló řiťó!“ Režisér a autor úpravy Stanislav Moša tehdy příběh přenesl do brněnského prostředí, kde namísto londýnského nářečí cockney použil brněnský hantec. Nebojte se však, že byste kvůli hantecu nerozuměli, o čem bude řeč, romantická zápletka muzikálu je totiž univerzální a nadčasová. Umolousaná prostořeká květinářka Líza Ďulínková prodávající pugéty na Zelňáku v něm uhrane profesora mluvy Jindřicha Hradského natolik, že o její převýchovu uzavře sázku s Plukovníkem Janem Špičkou. Jaké ale bude pro oba pány překvapení, že lekci stran správné výslovnosti, řádného vychování a nedbalé elegance s noblesním přehledem uštědří naopak jim sama „drzá žába“ Líza.

I v obnoveném nastudování tohoto kusu z roku 2022 vás tedy čeká velkolepá muzikálová podívaná plná známých melodií, nádherných dobových kostýmů a výborných výkonů.

Režie: Stanislav Moša

Hrají: Dagmar Křížová nebo Eliška Skálová nebo Barbora Slaninová, Kristian Pekar nebo Petr Štěpán, Jan Brožek nebo Rastislav Širila, Alan Novotný, Jan Mazák, Jana Musilová a další.

 

William Shakespeare

HAMLET ANEB HÁDALA SE DUŠE S TĚLEM                                       ČINOHERNÍ SCÉNA

nesmrtelná tragédie o hledání odpovědí

Hamlet se stal nejznámějším, byť fiktivním dánským hrdinou a nesmrtelně se vepsal do dějin literatury, divadla a přemýšlení o světě. Slavný alžbětinský dramatik popisuje v Hamletovi stejně pečlivě vnitřní svět svých postav jako i vnější dějové okolnosti, jež je obklopují. Můžeme tak příběh vnímat jako tragédii jedné rodiny, která se ale záhy rozvine v detektivku s politickým kontextem. Hamlet předstírající šílenství pátrá po pravdě o smrti svého otce a díky tomu se dozvídá mnohé o společnosti, z níž pochází, i o sobě samém.

„Být, nebo nebýt? Tak se musím ptát!?“ Signifikantní replika slavného Shakespearova dramatu stále nutí k zamyšlení. O to víc to pak platí v naší inscenační koncepci, kde ji coby dialog pronášejí hned dva Hamletové. Režisér Stanislav Moša se pod podtitulem Hádala se duše s tělem rozhodl tentokrát pro výrazné interpretační gesto: proslule rozpornou postavu Hamleta totiž svěřil hned dvěma hercům, kteří na jevišti koexistují vedle sebe jako jakási dvojjediná bytost. Právě vnitřní dialog, jenž každý sám se sebou občas vede, dodává dílu skvělou dynamiku a z vás diváků vytváří aktivní účastníky sváru Hamletovy duše a mozku.

Režie: Stanislav Moša

Hrají: Michal Isteník, Martin Mihál, Petr Štěpán, Petr Halberstadt, Alena Antalová, Viktor Skála, Kristian Pekar, Eliška Skálová, Daniel Rymeš, Jan Brožek, Rastislav Širila a další.

Ray Cooney

PRACHY!                                                                                                    ČINOHERNÍ SCÉNA

zběsilá fraška

Co byste dělali, kdybyste cestou domů v metru vyměnili náhodou svůj kufřík plný dokumentů za jiný, kde by bylo tři čtvrtě miliónu liber? Usedlý úředníček z londýnského předměstí Henry Perkins se rozhodne řídit heslem: „Celý život dřu jako blbec a prakticky zadarmo, tak teď jsem si vybral prémie.“ Nalezené peníze si tedy nechá a má jasný plán: dojet domů, naložit svou manželku Jean do prvního taxíku na letiště a s ní i penězi odletět někam, kde je skuteční majitelé kufříku nenajdou. Okolnosti ovšem stojí proti němu: Jean peče kuře na oslavu Henryho narozenin a nechce o okamžitém odcestování ani slyšet. Na oslavu vzápětí dorazí jejich rodinní přátelé Vic a Betty, kteří nechápou, proč se celý večírek ruší. Henryho odjezd začnou navíc komplikovat i dva policisté a nevhodně užvaněný taxikář. Postupně se všichni začnou vydávat za někoho jiného, lež se kupí na lež, opustit obývací pokoj směrem na letiště se stále nedaří a na obzoru se objevuje tajuplný Kmotr, který se hodlá nekompromisně se zbraní v ruce dožadovat svého kufříku.

Svezte se s námi na neuvěřitelně zběsilém toboganu komediálního bláznění díky této frašce, jež je mistrovskou ukázkou, jak vytěžit z jediné situace maximum zábavy.

Režie: Stanislav Slovák

Hrají: Aleš Slanina, Andrea Zelová, Lenka Janíková, Petr Štěpán, Jan Mazák, Richard Pekárek, Patrik Földeši a Ondřej Halámek.

 

Stávající předplatitelé si mohou Předplatné pro pěkné podvečery obnovovat již nyní, noví zájemci mohou abonmá zakoupit od 17. dubna 2024, a to buď osobně v komerčním oddělení divadla, Lidická 1863/16, 602 00 Brno, tel.: +420 533 316 352, e-mail: komercni@mdb.cz, každý všední den od 8.30 do 11.30 a od 12.00 do 16.00 hodin, či online na www.mdb.cz.

Cena Předplatného pro pěkné podvečery činí 2 280 Kč; pro důchodce, studenty a držitele průkazů ZTP a ZTP/P: 1 840 Kč.