//Plánovaná opatření pomohou znovuobnovit cestovní ruch

Plánovaná opatření pomohou znovuobnovit cestovní ruch

Vedení města Brna již dříve avizovalo pomoc cestovnímu ruchu, který s nástupem pandemie koronaviru zaznamenal propad. Dnes proto radní vybrali dodavatele, který pro plánovanou komunikační kampaň nakoupí online prostor. Zároveň schválili dodavatele venkovních stojanů na dezinfekci, které budou stát u turistických cílů ve městě. Zastupitelům pak doporučili navýšit členský příspěvek města Brna pro Centrálu cestovního ruchu – Jižní Morava, z. s. p. o., a také navýšit příspěvek pro TIC Brno na projekt Brnopas.

„Podle nejnovějších dat je již v únoru 2020 patrný mírný pokles hostů oproti předchozímu roku. V březnu přijelo do Brna o tři čtvrtiny méně hostů, těch zahraničních dokonce o 80 %, a v dubnu se počet návštěv bude blížit nule. Nemůžeme očekávat jejich výrazný příliv ani v měsíci květnu, přestože došlo k uvolnění restrikcí. I z toho důvodu musíme nyní hledat cesty, jak do města turisty nalákat, a to především s ohledem na tuzemskou klientelu,“ vysvětlila situaci v cestovním ruchu v Brně primátorka města Markéta Vaňková.

Jedním z opatření, jak ve městě i kraji znovu pozvednout cestovní ruch, je plánovaná marketingová komunikační kampaň. Na kampani #brnotruestory bude spolupracovat město s TIC Brno a mediální agenturou Media Age. O nákup online prostoru se pak postará Noe‘s, s. r. o., kterou dnes schválili radní. Kampaň vyjde město na tři miliony korun bez DPH, dalším půlmilionem se k ní připojí také Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.

Blíže k realizaci je také plán umístit u turistických cílů stojany s dezinfekcí. První desítku jich dodá společnost ATACHE, s. r. o. Stojany budou předběžně umístěny na těchto místech:
• Muzeum města Brna, hrad Špilberk, nádvoří
• Hvězdárna a planetárium Brno, před vstupem/venkovní expozice
• Petrov, před vstupem do katedrály
• Moravská galerie v Brně, Místodržitelský palác (příp. Pražákův palác)
• Kapucínská hrobka, před vstupem
• Kryt 10-Z, před vstupem
• VIDA! Science centrum, hlavní vstup/venkovní expozice
• ZOO Brno, vstup/expozice Radnická

Radní také dnes projednali podporu rozšíření turistické karty Brnopas. Tu by mohla za výhodnějších podmínek nabízet ubytovací zařízení.

„Projekt rozšíření turistické karty Brnopas spočívá v podpoře, rozšíření a zefektivnění fungování této zavedené turistické karty. Hlavním cílem projektu je propojení turistické nabídky koncentrované v kartě Brnopas s nabídkou pobytů v brněnských ubytovacích zařízeních. Těm bude díky finanční podpoře města Brna nabídnuta 3denní varianta karty Brnopas za zvýhodněných podmínek. Počítá se také s postupným rozšířením turistické karty do regionu,“ vysvětlila zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá.

Z městské pokladny bude tento projekt podpořen částkou 3 miliony korun. Tu však musí schválit ještě zastupitelé na svém červnovém zasedání.

Zastupitelé se budou zabývat také zvýšením příspěvku města Brna v Centrále cestovního ruchu – Jižní Morava, z. s. p. o., pro rok 2020. Radní už dnes doporučili schválit jeho zvýšení o půl milionu na celkových 3,5 milionu za rok. Prostředky by byly použity pro činnost Moravia Convention Bureau, jehož úkolem je podpora pořádání kongresů.

„Moravia Convention Bureau za tuto částku připraví portfolio nabídek pro velké agentury s mezinárodním přesahem, a to formou zážitků a tzv. fam tripů. Dále masivně zviditelní svou činnost na sociálních sítích, především na profesní síti LinedIn, zaktualizuje elektronický katalog s konferenční nabídkou pro potřeby agentury CzechTourism. Všechny kroky se zkrátka zaměří na kongresovou turistiku,“ uzavřela Kristýna Černá.

Zdroj: MMB
Foto: Amálka Mrkosová